Bratislava 24. novembra (TASR) - Podporiť inkluzívne vzdelávanie a zlepšovať sociálnu klímu na školách, ktoré navštevujú deti z rôznych sociálnych, kultúrnych a jazykových prostredí - to je úlohou projektu Škola ako komunita, ktorý v priebehu nasledujúcich šiestich mesiacov realizuje Centrum pre výskum etnicity a kultúry (CVEK).
V súčasnosti CVEK rokuje so školami, ktoré sú potenciálnymi partnermi v tomto projekte. "Ide o školy s prevahou rómskych žiakov, ale aj o školy, ktoré navštevujú okrem Rómov aj deti maďarskej národnosti a deti cudzincov žijúcich na Slovensku," uviedla riaditeľka CVEK Elena Kriglerová.
Prvou časťou projektu bude mapovanie potrieb škôl a potrieb žiakov z rôznych sociokultúrnych prostredí. "Vzhľadom na identifikované potreby budeme so školami spolupracovať na stratégii inkluzívneho vzdelávania, pričom im navrhneme možnosti, ktoré sa v tejto oblasti môžu na škole rozvíjať," povedala Kriglerová a dodala, že práve tu sa otvárajú možnosti využívať vo vzdelávaní alternatívne metódy. "Našou snahou je zapojiť do procesu všetkých - zamestnancov školy, rodičov, ale aj samotné deti. Všetky tie aktivity by mali viesť k vytvoreniu ozajstnej komunity, ktorá by patrila všetkým jej členom," dodala Kriglerová.
Projekt trvá od októbra 2012 do marca 2013, finančne ho pokrýva CVEK.
0